Hindistan’da fiyatlar altın tutkusunu yendi
Dünyanın en büyük altın tüketicilerinden olan Hindistan’da rekor seviyeye yakın seyreden fiyatlar Hindistan’ın ‘altın tutkusunu’ azaltıyor.
Hindistan’da altın fiyatları rupi bazından son 12 ayda yüzde 24 artarken ülkedeki kuyumcular Hintli ailelerin yüksek altın fiyatları nedeniyle düğün öncesi alımlarını azalttığını ve işlerinin cansızlaştığını belirtiyor.
Hindistan’ın Silikon Vadisi olarak bilinen ve çok sayıda milyarder ve milyonere ev sahipliği yapan Bengaluru’da bile kuyumcular satışların azaldığını söylüyor.
ALTIN SATIŞLARI DÜŞTÜ
Bengaluru şehir merkezindeki bir kuyumcunun sahibi olan Shaik Ameen Financial Times’a yaptığı açıklamada eskiden gelen müşterilerin yarısına satış yapılabildiğini ancak bu sayının şu an yaklaşık dörtte bire düştüğünü söyledi.
Ameen, “İnsanlar satın almayı bıraktı. Yaklaşık 100 ya da 200 gram alabilen bir kişi 50 ila 60 grama düştü” dedi.
Hindu festivalleri ve düğünlerindeki kültürel önemine rağmen, Dünya Altın Konseyi’ne göre Hindistan’daki altın takı talebi geçen yıl yüzde 6 düştü.
Hindistan Külçe ve Kuyumcular Birliği Ulusal Sekreteri Surendra Mehta, Hindistan’ın altın tutkusuna rağmen, artan maliyetlerin düğünler öncesinde aileleri etkileyeceğini söyledi. Mehta “İki seçenekleri var: ya daha düşük miktarlarda satın almak ya da daha düşük karat satın almak” dedi.
Mehta ayrıca fiyatların yakın gelecekte düzelmesini beklemediğini de söyledi.
YAPAY VE GERİ DÖNÜŞTÜRÜLMÜŞLER GÜNDEMDE
Planlama platformu WedMeGood’un kurucusu Mehak Sagar Shahani, altın fiyatlarına karşılık olarak eski mücevherlerin yeni ürünler için geri dönüştürüldüğünü söyledi.
Diğer bir yandan WedMeGood’un pazarlama yöneticisi ise düğününden bir ay önce ek setler satın almak istediğinde maliyetten çekindiği için daha ucuz olan yapay mücevherleri tercih ettiğini belirtti.
Bengaluru merkezli Divya Vithika Wedding Planners’ın kurucu ortağı Vithika Agarwal, Covid-19 salgınından bu yana düğün sektöründe artan maliyetlerin zenginleri büyük kutlamalar yapmaktan alıkoymadığını söyledi.